úterý 20. května 2014

Matylda (14): Film by se ve škole měl probírat víc, protože dneska je to důležitý sdělovací prostředek, skoro jako knížky


První část miniankety o filmové výchově
Matylda (14), režisérka filmu Troska




Myslíš si, že tvoji vrstevníci se o film zajímají?
Všichni se samozřejmě na filmy dívají – někteří na komedie, další zase na sci-fi. Otázka, zda se o film zajímají, je ovšem úplně jiného rázu. Někdo se na film podívá, a pak se vlastně ani na chvilku nezamyslí, jestli měl nějaké sdělení a pokud ano, tak jaké. Občas mi to přijde trochu smutné.



Věnujete se filmu ve škole?
Neřekla bych, že se mu zrovna věnujeme, nemáme na to vyhrazený předmět, i když v pozdějších ročnících máme na toto téma volitelný seminář, v češtině si občas pouštíme filmy, většinou jde o adaptace z knížky, a potom diskutujeme o tom, co režisér ve filmu změnil a jestli to bylo dobře nebo špatně.

Myslíš, že by bylo fajn, kdyby se film ve škole probíral víc?
Určitě, protože dneska je to důležitý sdělovací prostředek, skoro jako knížky, ale ty mají několik set let vývoje náskok.

Jak by sis to představovala?
Rozhodně bych byla ráda, kdyby se alespoň trochu nastínilo, jak těžké je film vyrobit, protože spousta lidí netuší, kolik je za tím práce. Pak by taky bylo záhodno pouštět zajímavé a povedené filmy – ukázat nám cestu, protože sama někdy nevím, na co se mám podívat, jelikož z traileru nedokážu posoudit, jestli to je dobré nebo ne.

Úryvek z rozhovoru pro Aktuálně.cz o festivale Malé oči
Autor Pyry Harju

Žádné komentáře:

Okomentovat